tisdag, maj 24

Jobb

Var på "jobbinformation" precis efter skolan på Sirius och det visade sig att jag ska börja jobba redan nästa vecka! Woho! Sen ska jag jobba på sommarlovet och till hösten också. Jätteroligt! Jag ska alltså jobba som barnpassare på kvällarna och jag tror att det är en riktigt bra jobberfarenhet och merit till framtida jobb. Jag har tänkt mycket på vad jag ska göra efter studenten och har kommit på att jag ska jobba som au-pair i Kalifornien, USA. Så då tror jag att jag kommer att ha väldig nytta av barnpassningen.Varför just Kalifornien? För det är soligt och varmt, ett engelsktalande land och det är så fint! Plus att jag har hört andra som har varit au-pair där och det har tydligen varit väldigt bra.
Påväg hem från Sirius stöter jag på dessa små underbaringarna. De stod mitt på torget och sprang omkring och tuggade på cigaretter.
puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du inte har google-konto,
klicka på namn/webbadress för att kommentera!